Vacature Accounthouder Gemeenten

Avalex is een ambitieuze, relatief jonge en groeiende organisatie, waar rond de 200 enthousiaste medewerkers samenwerken om het huishoudelijk afval van zes gemeenten in te zamelen. Als maatschappelijke onderneming staan we voor duurzaam ondernemen. We bieden optimale dienstverlening en richten ons steeds meer op afvalpreventie en spelen een belangrijke rol in de regionale circulaire keten. Samen met onze zes gemeenten werken we aan minder restafval en meer hergebruik van grondstoffen.

Profiel Accounthouder Gemeenten

Als Accounthouder Gemeenten ben jij de verbindende schakel tussen Avalex en de gemeentelijke opdrachtgevers. Je zorgt voor een goede samenwerking, vertaalt beleidswensen naar uitvoerbare afspraken en denkt mee over slimme, duurzame oplossingen. Zo draag jij direct bij aan een schonere leefomgeving en de transitie van afval naar grondstof.

Ben jij iemand die makkelijk schakelt tussen strategisch overleg en praktische uitvoering? Wil je werken aan een zichtbaar maatschappelijk doel? Dan maken we graag kennis met jou!

Wat ga je doen?

  • Je versterkt samen met de senior accounthouder de relatie met de gemeenten;
  • Je zorgt voor een goede balans tussen service, kosten en milieudoelen;
  • Je bent aanspreekpunt voor ambtenaren en bestuurders;
  • Je vertaalt beleid naar duidelijke uitvoeringsafspraken;
  • Je signaleert kansen om de dienstverlening te verbeteren;
  • Je volgt relevante trends en deelt actief je inzichten;
  • Je legt afspraken vast, bewaakt ze en stuurt bij waar nodig;
  • Je werkt in de directiestaf en rapporteert aan de secretaris-directeur.

Wat bieden wij jou?

  • Fijne collega’s en een zelfstandige functie;
  • Er is voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen (opleiding, training en/of individuele begeleiding) en om eigen ideeën met collega’s te delen;
  • Interne doorgroeimogelijkheden;
  • Salaris conform cao SGO schaal 10 tot €5.313,- bruto per maand op basis van 36 uur;
  • 28 vakantiedagen per jaar;
  • Een contract van 36 uur per week met de mogelijkheid om 4 dagen te werken;
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP;
  • Vergoeding voor je sport abonnement;
  • Bovenop je brutosalaris ontvang je 17,05% individueel keuzebudget (IKB).

Wat vragen wij?

  • Je hebt een HBO- of WO-diploma, bijvoorbeeld in Commerciële Economie, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting;
  • Je hebt affiniteit met onderwerpen als milieu, circulariteit, duurzaamheid en/of afval;
  • Je bent politiek-gevoelig;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een commerciële of adviserende rol, met een sterke focus op relatiebeheer;
  • Je bent bekend met contracten, leveringsvoorwaarden en het opstellen van offertes;
  • Ervaring met gemeentelijke organisaties of de afval- en milieubranche is een pluspunt.

Pas je in het gevraagde profiel en zie jezelf in de uitdagende werkomgeving bij Avalex aan de slag gaan? Aarzel dan niet langer en reageer voor 3 augustus 2025. Je solliciteert makkelijk en snel via de button. 

De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de 2de week van augustus. Mocht er tijdens deze wervingsperiode al een geschikte kandidaat reageren zullen we al eerder met hen in gesprek gaan.

Liever eerst meer informatie over de functie en/of Avalex? Bel dan met Kaj Mierop (Senior Accounthouder gemeenten), 06-8211 8565.

Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een referentiecheck zijn een vast onderdeel van het selectieproces. Wij verzorgen het werving & selectie proces zelf. Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.