Supervisor Klant Contact Centrum

Avalex is een ambitieuze en groeiende organisatie, waar ongeveer 200 enthousiaste medewerkers samenwerken om het huishoudelijk afval in zes gemeenten in te zamelen. Als maatschappelijke onderneming zetten we ons in voor duurzaam ondernemen, met een sterke focus op afvalpreventie en het versterken van de circulaire economie. Ons doel? Minder restafval en méér grondstoffen terugwinnen.

We zijn volop in beweging! Zo starten we binnenkort met een vernieuwde ICT-infrastructuur en nieuwe dienstverlening voor een van onze gemeenten. Wil jij bijdragen aan deze ontwikkeling en meewerken aan een klantgerichte dienstverlening? Dan maken we graag kennis met jou!

Profiel Supervisor Klant Contact Centrum

Als Supervisor van het Klant Contact Centrum (KCC) heb je een veelzijdige en verantwoordelijke rol. Jij zorgt ervoor dat het team soepel draait en dat onze dienstverlening continu verbetert. Je coördineert de dagelijkse werkzaamheden en vervul je de functie van meewerkend voorman/vrouw. Je bent het eerste aanspreekpunt voor je collega’s en fungeert als vraagbaak voor complexe klantvragen. Je hebt een scherp oog voor procesoptimalisatie en kwaliteitsbewaking en werkt actief aan verbeteringen.

Daarnaast coach en begeleid je de medewerkers van het KCC op gespreksvaardigheden en schriftelijke communicatie. Je kijkt en luistert mee, analyseert de output en helpt medewerkers groeien in hun rol. Ook speel je een sleutelrol in de afhandeling van klachten en werk je nauw samen met andere teams om incidenten te signaleren en op te lossen.

Het team

Je werkt in een team dat bestaat uit ongeveer 10 medewerkers. De eindverantwoordelijkheid ligt bij het Hoofd Communicatie. Ons KCC is hét aanspreekpunt voor bewoners en behandelt vragen en meldingen via telefoon, e-mail en andere kanalen. Dit varieert van vragen over afvalinzameling tot bredere dienstverlening. Een goed functionerend KCC is van groot belang voor de tevredenheid van inwoners, en jij speelt daarin een sleutelrol.

Wat ga je doen?

  • Coördinatie van de dagelijkse KCC werkzaamheden.
  • Fungeren als vraagbaak en coach voor het team en ondersteunen bij complexe vraagstukken.
  • Begeleiden en trainen van medewerkers om hun gesprekstechnieken en schriftelijke communicatie te verbeteren.
  • Inspirerend coachen van medewerkers om hun talenten optimaal te benutten.
  • Analyseren en verbeteren van processen en systemen om de dienstverlening efficiënter te maken.
  • Up-to-date houden van het handboek KCC met werkinstructies, procesafspraken en dienstverleningsrichtlijnen.
  • Samenwerken met andere afdelingen om processen op elkaar af te stemmen en de kwaliteit te verbeteren.
  • Signaleren en afhandelen van meldingen en samenwerking zoeken bij incidenten.
  • Actief meewerken in onze brede klantcontact omgeving.

Wat wij bieden 

  • Leuke collega’s en een zelfstandige functie.
  • Er is voldoende ruimte om jezelf te ontwikkelen (opleiding, training en/of individuele begeleiding) en om eigen ideeën met collega’s te delen.
  • Vergoeding voor je sport abonnement.
  • Interne doorgroeimogelijkheden.
  • 28 vakantiedagen per jaar.
  • Een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week, wat bij goed functioneren wordt verlengd.
  • Een goede pensioenregeling bij het ABP.
  • Salaris conform cao SGO schaal 8 tussen de € 3.052 – € 4.297 bruto per maand.
  • Bovenop je brutosalaris ontvang je 17,05% individueel keuzebudget (IKB).

Wat verwachten we van jou?

  • Een gemiddeld hbo werk- en denkniveau en ervaring van minimaal 2 jaar in een vergelijkbare rol binnen een klantcontactomgeving in de afgelopen 5 jaar.
  • Je bent hands-on, oplossingsgericht en weet hoe je een team inspireert en enthousiasmeert.
  • Ervaring met kwaliteitsmanagement en procesoptimalisatie binnen een KCC-omgeving.
  • Ervaring met het inspirerend coachen van medewerkers, bij voorkeur in een KCC-omgeving.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Affiniteit met digitalisering en automatisering, en het vermogen om systemen efficiënt in te zetten.
  • Een goed ontwikkeld inlevingsvermogen en een respectvolle manier van communiceren met collega’s en bewoners.
  • Je werkt gestructureerd, denkt kritisch mee en durft processen tegen het licht te houden.

Ben jij klaar om de spil te zijn in ons Klant Contact Centrum? Reageer dan snel en wie weet verwelkomen we jou binnenkort bij Avalex!

Solliciteer snel via onderstaande button. Liever eerst meer informatie over de functie en Avalex? Stuur dan een mail naar PO@avalex.nl.

Het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) en een referentiecheck zijn een vast onderdeel van het selectieproces. Ook kunnen we gebruik maken van een assessment. Wij verzorgen het werving & selectie proces zelf. Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.