26 oktober 2018

Help, ik heb per ongeluk iets onmisbaars in een container laten vallen!

Kan gebeuren natuurlijk, maar wat nu? Het aller belangrijkste is dat we weten in welke container dit is gevallen, wanneer dit is gebeurd en wat erin ligt. Daarvoor hebben we een containernummer nodig (deze begint meestal met OOC., gevolgd door vijf nummers). Dit nummer kun je vinden op de container zelf. Bel zo snel mogelijk ons klantencontactcentrum (0900-0507), dan kijken onze collega’s wat we voor je kunnen betekenen.

Onze medewerkers van de klantenservice maken een melding bij de planning. Zij controleren of een container niet al geleegd is. Als we toch al langs zijn gekomen om de container te legen, kunnen wij je spullen onmogelijk nog terugvinden. Liggen je spullen nog in de container? Dan gaan we proberen om je spullen terug te vinden tijdens de eerstvolgende keer dat de container wordt geleegd.

Let op: Het kan zijn dat je hier een tijd op moet wachten! Niet alle onder en bovengrondse containers worden meerdere keren per week geleegd.

Wat moet ik doen?

We maken een afspraak met je wanneer onze collega’s de container komen legen. Hiervoor moet je een half uur van tevoren op de containerlocatie aanwezig zijn. Wij kijken of we het ter plekke uit de container kunnen vissen, maar helaas is dit meestal niet mogelijk. In zulke gevallen vragen we je om mee te rijden naar een van de milieustraten. De container wordt hier geleegd op de grond, waarna je zelf naar de spullen mag zoeken.

Het terug proberen te vinden van spullen in een ondergrondse container kost veel tijd en is kostbaar. Om deze redenen kun je begrijpen dat we je alleen helpen om écht waardevolle spullen uit de containers te zoeken.

Soms wordt een container niet door ons geleegd of kunnen we de inhoud niet op ons eigen terrein storten. Helaas is het dan niet mogelijk om de spullen terug te vinden. We zullen je hierover natuurlijk op de hoogte brengen.

 

Ander nieuws

Spring naar de toolbar